Nemzeti Tehetség Program

Nyertes pályázat: A tehetségsegítés feltételrendszerének javítását célzó hazai programok támogatása (NTP-TFJ-22)
2022.09.20.

A Pannon Oktatási Központ 5 900 000 Ft (NTP-TFJ-22 kódszámú pályázati program) vissza nem térítendő támogatásban részesül, amelyet a már működő, valamint hiánypótló területen újonnan indított szakköri kereteken belül használt fel a diákok nagy örömére.

Eszközfejlesztés:

  • acélrugó készlet

  • áram járta vezetők mágneses tere

  • csiga szett állvány

  • csúszó ellenállás 200 ohm

  • elektronikai cellaszerkezet -készlet

  • Faraday kalitka állványon

  • elektronikus indukci6s tekercsf

  • fémek lineáris hő tágulását bemutat6 rendszer

  • Geiger-Müller számláló

  • hangvillapár rezonátor dobozokkal ütőkkel

  • katódsugárcső

  • Lenz törvényét bemutató eszköz

  • tanulói optikai pad alap készlet

  • Optikai rendszer

  • pohár kaloriméter

  • Van de Graff generátor

  • térbeli-vizuális és logikai -matematikai tehetséget fejleszt ő eszközök, Pld: Programozható humanoid robot

  • MakeBlock rajzoló robot készlet

  • Oculus VR szemüveg

  • drón

  • puska mikrofon

  • vezeték nélküli mikrofon

  • légpárnás sín tartozékokkal

2022.09.20.

Nyertes pályázat: Nemzeti Tehetség Program - Hazai és határon túli, tehetséggondozó tevékenységet végző szervezetek támogatása (NTP-TSZM-21)
2021.09.30.

A nyár folyamán megpályázott támogatások közül egyet már nyertesként értékelhetünk. A Nemzeti Tehetség Program és a Miniszterelnökség támogatásával a Hazai és határon túli, tehetséggondozó tevékenységet végző szervezetek című pályázat keretén belül intézményünk 7 millió forint vissza nem térítendő támogatásban részesült.

A pályázati program lényege:

A tehetséges tanulók azonosítása az intézményben már működő, valamint hiánypótló területen újonnan indított szakköri kereteken belül. A már felismert tehetségek gondozása, erős oldalak fejlesztése hazánk természeti-, kulturális értékeinek felkeresésével, az erős oldal intenzív fejlesztése mellett olyan tevékenységekbe is bevonva a tehetségígéreteket, amelyek biztosítják a lazítást, feltöltődést.

A korszerű tehetséggondozó pedagógiai tevékenység megvalósítása érdekében a pedagógusok ismereteinek bővítése, kompetenciáinak fejlesztése, attitűdjének, szemléletének formálása.

A tehetséges tanulók interperszonális kapcsolatainak erősítése egymás munkájának megismerésével tanév végi tehetséggondozó tábor keretén belül.

A pályázat keretében megvalósítandó szakkörök:

  • Robotika műhely

  • Földrajz szakkör

  • Média szakkör

  • Mindennapi matematika

A program várt eredményei:

Kommunikatív és vizuális készség fejlesztése.

Az empatikus képesség kialakulása.

Digitális kompetencia és IKT eszközök gyakorlati alkalmazása.

Természeti és kulturális desztinációk ismerete.

Pályaválasztás segítése.

A tantárgyak közötti átjárhatóság bemutatása.

A tantárgyi kötődések erősítése.

Az egyéni tanulási képességek fejlődése a megtanult új módszerek, eszközök által.

A támogatási időszak vége:

2022.06.30.

Nemzeti Tehetség Program
2021.09.30.

„Hazai és határon túli, tehetséggondozó tevékenységet végző szervezetek támogatása” című projekt keretében elindultak szakköreink (NTP-TSZM-21)

A Nemzeti Tehetség Program és a Miniszterelnökség támogatásával a „Hazai és határon túli, tehetséggondozó tevékenységet végző szervezetek” című pályázat keretén belül intézményünk 7 millió forint vissza nem térítendő támogatásban részesült.

A támogatásnak köszönhetően szakköreink már szeptemberben elindultak az érdeklődő diákok legnagyobb örömére.

A Robotika műhely beszámolója:

„Egyelőre 8 jelentkezővel és a korábban vásárolt 3 Ultimate robottal elindult a Robotika műhely.

A foglalkozás jó hangulatban, valódi műhely jelleggel működött, ahol elsőként a robotok összeépítésén ügyeskedtek a tanulók. Mint kiderült nem mindenki kezdő a jelentkezők közül, így átalakult a tanár-diák viszony, mondjuk kis túlzással olyan a szakkör, mint egy robotokkal foglalkozó vállalat egyik fejlesztőcsoportja, ahol a lelkes alkalmazottak megpróbálják meggyőzni a csoportvezetőket arról, hogy jó ötleteik vannak. És tényleg vannak... . :)

A 09.29.-ei szakkörök az egyik csoport már irányította is a robotját egy okos telefonra telepített app segítségével . Az alkalmazást már módosították is. A szakkör vége ezzel telt el.

Sajnos a másik csoport még most sem lett készen (kevesebb idejük volt), de a következő alkalommal már programozni is fogjuk az eszközt.”

A Média szakkör beszámolója:

„Tanulóink nagy örömére ebben a tanévben is elkezdtük munkánkat a média szakkörben Pachmann Péter vezetésével. Első találkozásokon néhány kisfilm segítségével megismerkedtünk a média világával és azzal, hogy a televízió hogyan képes a valóságot ábrázolni.

Heti rendszerességgel szervezzük meg foglalkozásainkat, ahol megismerjük a média jellemzőit, saját „médiafogyasztási” szokásainkat, a médiahasználat veszélyeit és a filmkészítés rejtélyeit. Legfőbb célunk azonban az, hogy diákjaink örömüket leljék a szakkörön való részvételben.”

A Földrajz szakkör beszámolója:

„Elindult a földrajz szakkör 15 fővel, megbeszéltük az éves programot. Készítettek bakancslistát a gyerekek, amit nagyon élveztek. Ügyesen dolgoztak együtt.”

A szöveges beszámolók mellett pedig a képek is hűen tükrözik a szakkörök remek hangulatát.

A pályázati program lényege:

A tehetséges tanulók azonosítása az intézményben már működő, valamint hiánypótló területen újonnan indított szakköri kereteken belül. A már felismert tehetségek gondozása, erős oldalak fejlesztése hazánk természeti-, kulturális értékeinek felkeresésével, az erős oldal intenzív fejlesztése mellett olyan tevékenységekbe is bevonva a tehetségígéreteket, amelyek biztosítják a lazítást, feltöltődést.

A korszerű tehetséggondozó pedagógiai tevékenység megvalósítása érdekében a pedagógusok ismereteinek bővítése, kompetenciáinak fejlesztése, attitűdjének, szemléletének formálása.

A tehetséges tanulók interperszonális kapcsolatainak erősítése egymás munkájának megismerésével tanév végi tehetséggondozó tábor keretén belül.

A támogatási időszak vége: 2022.06.30.

TOP